Φεβρουαρίου 10, 2009

Πεθαίνω για σένα (2009) (7 στα 10)


Υπόθεση
Εκείνη πεθαίνει για τον καθηγητή φυσικής του γιου της, αλλά έλα που κι ο γιος της πεθαίνει για τον ίδιο άνδρα. Για να δούμε ποιος θα πρωτοφαγωθεί!

Αξιολόγηση
Στην περίεργη, ανέραστη, μεταβατική εποχή μας δε μοιάζουν να υπάρχουν και πολλά πράγματα ικανά να μας κάνουν να βροντοφωνάξουμε όλο δραματικότητα αυτό το "πεθαίνω για σένα"! Έτσι όταν αυτό λέγεται περισσότερο κωμικό ακούγεται παρά μπορεί να το πάρει κάποιος στα σοβαρά! Επειδή όμως κι εγώ τώρα αν συνεχίσω να αναλύω τα συναισθήματα και τις σκέψεις που μου γέννησε το "Πεθαίνω για σένα" δε θα με πάρετε μάλλον στα σοβαρά, σας προτείνω να πάτε να το δείτε για να περάσετε δύο ευχάριστες ωρίτσες και μην το ψάχνετε περισσότερο!

Δεδομένο το κωμικό ταλέντο της Ελένης Ράντου, εδώ βλέπουμε την καταξιωμένη ηθοποιό να υπογράφει και ένα αρκετά χαριτωμένο σενάριο σε μια ταινία που βγάζει αρκετό γέλιο με τις καταστάσεις που περιγράφει, αλλά παράλληλα δε σε κάνει ακριβώς να πέσεις και κάτω από το κάθισμά σου από τα γέλια! Πολύ καλές ερμηνείες από όλους τους πρωταγωνιστές (κλέβει την παράσταση η Μάρθα Καραγιάννη, εξαιρετικός και ο πρωτοεμφανιζόμενος Νεκτάριος Λουκιανός στο ρόλο του gay γιου) και μουσική από το Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, που την τραγουδάς μέρες μετά την ταινία! Αν μπορούσε ο ελληνικός κινηματογράφος να έχει περισσότερο συνοχή στις σεναριακές του ιδέες, να μη φιλοδοξεί να πει τα πάντα (και να μη λέει τελικά τίποτα) σε δύο μόνο ώρες, τότε ίσως μπορούμε να μιλήσουμε στο μέλλον για προοπτικές ανάκαμψης του! Η συγκεκριμένη ταινία πάντως καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες!

2 σχόλια:

musicbug είπε...

Exontas dei to exeretiko theatriko pou vasizetai i tainia, "Mama min trexeis" piga me epifylaksi na dw tin cine-metafora tou kai mporw na pw oti me entyposiase. Katarxin to senario to vriskw eyfyestato etsi ki alliws, me polles alitheies kai exypnes atakes. H Rantou den ithele na ftiaksei mia komodia me skopo na peseis katw apo ta gelia opws les, i Rantou panta, se ola tis ta erga eite einai gia tv, eite gia theatro i cinema, kryvei realismo, sygkinisi kai entono provlimatismo. Ksexwrizei makran apo alles ellinikes paragwges kai tha tou evaza sigoura ena 8/10.

Ανώνυμος είπε...

Εξοχες Καραγιάννη και Ράντου.Ασχετα με τη διακωμώδηση και τη σάτιρα ήσαν δυστυχώς τα καθαρά δραματικά, ''μελό''στοιχεία στύλ "Μάρθα Βούρτση-κλαίγομαι σπαράζω για σένα" (λ.χ. η Ράντου σοβαρή με τον έρωτά της, ή σε ...βαριά ψυχαναλυτική αυτο-αντιπαράθεση με τον εαυτό της στο αυτοκίνητο, ή οι στιγμές σεβασμού πρός την βαριά λαϊκή στιχουργική του συζύγου τροχονόμου...Έκεί που μιά Ρένα Βλαχοπούλου σε πράγματι σατιρικό, κι όχι μελό, όπως το παρόν, σενάριο, θάχε γράψει Ιστορία..)
Εντελός ξενέρωτος για κωμωδία α-λα Ψαθά-Τσιφόρου, ήταν ο αλαφρύς, σαν από ...Ούφο προερχόμενος, ρόλος του νεαρού Μαθηματικού : ηλίθια αγνος και σοβαρός, γελοιοποιούσε την κωμωδία με την δήθεν ''ευθύτητα'' και 'σοβαρότητα' του ρόλου, αλλά και του παιξίματός του : βάλτε ένα, είκοσι χρόνια νεώτερο, Αντόνιο Μπαντέρας λχ να μας παίξει Παπαδούκα, ή Τσιφόρο σ' ελληνικό κιν/φο ! Γίνεται ; Τί σχέση έχει αυτό το νερόγλυκο όν σε μιά -υποτίθεται- κωμωδία, μ' έναν νεώτερο Μουστάκα λχ ;Πού θα μας είχε κάνει να ξεκαρδιστούμε κυριολεκτικά παίζοντας διαφορετικό κείμενο στον ίδιο ανθρώπινο χαραχτήρα-εραστή ;
Τό αποτυχημένο εδώ κείμενο είναι πολύ ευνοικότερο-ειδικά γραμμενο ;- για την Καραγιάννη, που αποθεώνεται στις ατάκες/ευρήματά της.
Ο ρόλος του κερατωμένου τροχονόμου, άλλοτε βλακωδώς ρεαλιστικός-συναισθηματικός (στο στύλ ''Μάνα, Μητέρα, Μαμά''-1982 του Γιώργου Διαλεγμένου λχ.), κι άλλοτε πράγματι κωμικός(στη στιχουργική μανία του ''παραγνωρισμένου ποιητή ταλέντου'' ).
Γενικά άνιση ταινία λόγω ατεχνίας του σεναριογράφου.Ωστόσο η΄δράση και το μοντάζ, έξυπνα και χωρίς κοιλιές, με ομολογουμένως σημαδιακές ''φάσεις'' της νεοελληνικής κοινωνικής πραγματικότητας. Μια μικρή κωμική όαση στον ανύπαρχτο νεοελλ. κωμικό κιν/φο , συνοπιτικά.
Αμερικανιά καθαρή -δηλ. κιτσαρία-, η φάση στο τέλος με τον εκτελεστή έλληνα Πήτερ Σέλλερς με το τουφέκι ελεύθερου σκοπευτή.
KOSTAS TRENT