Υπόθεση
Πρώην αστυνομικός και νυν νταβατζής βλέπει το ένα μετά το άλλο τα "κορίτσια" του να εξαφανίζονται και υποψιάζεται ότι κάποιος τα έχει πουλήσει σε τρίτο. Υποψιάζεται ότι ένας πελάτης του ενδεχομένως ευθύνεται γι' αυτό και αρχίζει να τον παρακολουθεί...
Αξιολόγηση
Σπάνια δύο κινηματογραφικά είδη συνυπάρχουν τόσο αρμονικά σε μία ταινία και το νοτιοκορεατικό φιλμ του πρωτοεμφανιζόμενου Hong-jin Na αποτελεί την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Στον Κυνηγό (Chugyeogja ο πρωτότυπος τίτλος) η σατιρική κωμωδία καταστάσεων παντρεύεται με το θρίλερ και τα φαρσικά στοιχεία διαδέχονται την καταδίωξη και το σασπένς, ενώ η βία είναι πανταχού παρούσα!
Ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο, εντυπωσιάζει τους θεατές με τη σκηνοθεσία εξωτερικών χώρων και την αριστοτεχνική κίνηση της κάμερας στις σκηνές έντασής του, ο Κυνηγός διαθέτει ένα αψεγάδιαστο σενάριο που δε μας αφήνει να πάρουμε ανάσα κλιμακώνοντας εξαιρετικά την αγωνία μας για την έκβαση της ιστορίας που διηγείται, ενώ κάνει πολύ ενδιαφέρουσα σχόλια για τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και την ικανότητα των ανθρώπων να βλέπουν το δέντρο και να χάνουν το δάσος ακριβώς πάνω στις πιο κρίσιμες στιγμές! Η ταινία όμως ενθουσιάζει τους θεατές κυρίως λόγω του ξετυλίγματος της ιστορίας της που γίνεται με πλείστες αναφορές στο τυχαίο και στο μοιραίο που ρυθμίζει τις ζωές μας και από το οποίο δύσκολα μπορούμε να αποδράσουμε!
Τα δικαιώματα της ταινίας έχουν ήδη αγοραστεί για αμερικάνικο ριμέικ οσονούπω, αλλά βάζω στοίχημα ότι οι περισσότερες διαστάσεις της θα χαθούν μπροστά στην έμφαση που θα δοθεί στην περιπέτεια καταδίωξης... Οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να σπεύσετε στο σινεμά να απολαύσετε αυτή την ταινία, που συνταιριάζει άριστα το δράμα με τη σάτιρα και την περιπέτεια με το θρίλερ! Absolutely future cult!
Πρώην αστυνομικός και νυν νταβατζής βλέπει το ένα μετά το άλλο τα "κορίτσια" του να εξαφανίζονται και υποψιάζεται ότι κάποιος τα έχει πουλήσει σε τρίτο. Υποψιάζεται ότι ένας πελάτης του ενδεχομένως ευθύνεται γι' αυτό και αρχίζει να τον παρακολουθεί...
Αξιολόγηση
Σπάνια δύο κινηματογραφικά είδη συνυπάρχουν τόσο αρμονικά σε μία ταινία και το νοτιοκορεατικό φιλμ του πρωτοεμφανιζόμενου Hong-jin Na αποτελεί την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Στον Κυνηγό (Chugyeogja ο πρωτότυπος τίτλος) η σατιρική κωμωδία καταστάσεων παντρεύεται με το θρίλερ και τα φαρσικά στοιχεία διαδέχονται την καταδίωξη και το σασπένς, ενώ η βία είναι πανταχού παρούσα!
Ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο, εντυπωσιάζει τους θεατές με τη σκηνοθεσία εξωτερικών χώρων και την αριστοτεχνική κίνηση της κάμερας στις σκηνές έντασής του, ο Κυνηγός διαθέτει ένα αψεγάδιαστο σενάριο που δε μας αφήνει να πάρουμε ανάσα κλιμακώνοντας εξαιρετικά την αγωνία μας για την έκβαση της ιστορίας που διηγείται, ενώ κάνει πολύ ενδιαφέρουσα σχόλια για τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και την ικανότητα των ανθρώπων να βλέπουν το δέντρο και να χάνουν το δάσος ακριβώς πάνω στις πιο κρίσιμες στιγμές! Η ταινία όμως ενθουσιάζει τους θεατές κυρίως λόγω του ξετυλίγματος της ιστορίας της που γίνεται με πλείστες αναφορές στο τυχαίο και στο μοιραίο που ρυθμίζει τις ζωές μας και από το οποίο δύσκολα μπορούμε να αποδράσουμε!
Τα δικαιώματα της ταινίας έχουν ήδη αγοραστεί για αμερικάνικο ριμέικ οσονούπω, αλλά βάζω στοίχημα ότι οι περισσότερες διαστάσεις της θα χαθούν μπροστά στην έμφαση που θα δοθεί στην περιπέτεια καταδίωξης... Οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να σπεύσετε στο σινεμά να απολαύσετε αυτή την ταινία, που συνταιριάζει άριστα το δράμα με τη σάτιρα και την περιπέτεια με το θρίλερ! Absolutely future cult!
3 σχόλια:
Καιρό είχε να με εντυπωσιάσει τόσο ταινία.
(Από τη σινεκριτική μου στο ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ:)
Υπάρχει εντεχνος σαδισμός;
Είναι κινηματογράφος το αργό σαν συντριβάνι ξέχυμα-ανάβλυσμα αίματος απ' το κρανίο γυναίκας ;
Είναι μοντέρνα τεχνοτροπία κάμερας - νέα ''Σχολή 33'' (!)τάχα, να έχουμε γκρό πλάν και σλόου μόσιον απ'τα κομμάτια εγκεφάλου και τις χιλιάδες σταγόνες αίματος όταν ανοίγουμε κρανία και πυλαίες φλέβες και χονδρους από φάρυγγες ;
Μεγάλη Τέχνη !
Η σχετικά καθυστερημένη -κινημ/φικά- Νότια Κορέα θέλει να φέρει κάτι νέο, κάποια πρόοδο... Νά ταράξει Ευρώπη και Χόλλυγουντ.
Κι ατύχησε.(Γνώμη μου).
Ένα συνηθισμένης ίντριγκας Αστυνομικό φίλμ μας έφερε εδώ, αλλά με τιμιότερη κατάδειξη της ωμότητας και των σφαγιαστικών σκηνών επί των αθώων θυμάτων.Γιά νάχουμε σαρκοβόρα...''εφέ'. Γιά να γευτούμε χυδαιότερο βιασμό και βαναυσότητα επί του θύματος...
Να εξηγηθώ :
Καλά το κυνηγητό -τόχουμε ξαναδεί πολλές φορές σ'' άλλα ασυτυνομικά-.
Καλά το ξύλο - α λά Τζάκι Τσάν.
Κι αυτόν τον έχουμε ξαναδεί.
Καλά τον σίριαλ κίλλερ : κι αυτόν τον έχω ξαναφάει ξαναζεσταμένο, ξανασερβιρισμένο.
Καλά η αγωνία του θύματος ενώ η καταδίωξη του θύτη προχωρεί αργά.
Αυτά ολα τα ...νέα ευρήματα όμως είναι τίποτα μπρός στη νέα μ ό δ α : η κάμερα να διυλίζει το σφυρί και τους πίδακες αίματος. Η κάμερα ψυχρά να καταγράφει το σπάσιμο του κρανίου και το ..χαιρέκακο βλέμα του ημιηλίθιου και σεξουαλικά - λογοκρισία- εγκληματία.
Αυτον τον φορμαλιστικό κυνισμό πώς τον αντέχετε ;
Γιά να καταξιωθούν λοιπόν λχ οι ΝοτιοΚορεάτες στυλίστες του Σ α δ ι σ μ ο ύ και του δήθεν ρεαλισμού -αχ πώς κύλαγε το αίμα και τινάζονταν τα μυαλά στον αέρα...Έτσι καλέ, ναναι ρεαλιστικό ! .Και δεν είναι μοντέρνο , αν δεν δείχνει και λίγο λιανισμένη σάρκα μέσα στα υγρά και στα βογγητά. Τά "ΠΑΘΗ" του Μέλ Γκίμπσον πρίν -τέσσερα πέντε χρόνια, να πούμε, με τη σάρκα του Χριστού να κομματιάζεται απ'' τα συρματοπλέγματα και να σπάνε κόκκαλα απ'' τα βούνευρα των μαστιγωτών, Φαρισαίων και Λεγεωναρίων...
Εχει για υπέρ την ρεαλιστική ανάδειξη της πορνείας και του νταβατζισμού στην εκμοντερνιζόμενη κοινωνία της Σεούλ.
Πολύ ρεαλιστικό ήταν και το κοινωνιολογικό φαινόμενο της γραφειοκρατίας στα Αστυνομικά τμήματα : οι αστυνομικοί υπάλληλοι λόγω ανεκπαιδευσίας ή.... ανίκανοι, ανεύθυνοι, γραφειοκρατικοποιημένοι, δημιουργούν μιά τρελλή κατάσταση, ρίχνοντας τα αίτια αλλού ή αδρανώντας. Ενώ ο πραγματικός δολοφόνος ..πάει ! πέταξε.
Όμως κι αυτό κινημ/φείται με παιδικό τρόπο, α-λά Τζάκι Τσάν : έχει πλάκα η σκηνοθετική καθοδήγηση των παιδαρελιών-Αστυνόμων απ'' το σκηνοθέτη (''ανάκριση'' στο Νοτιοκορεάτικο περιφερειακό Αστυν. Τμήμα : σαν πρωτάρηδες αστυνόμοι β' Γυμνασίου -ή σαν πρωτοετείς φοιτητές ηθοποιίας .Ερασιτεχνικά.)
O σκηνοθέτης στην προσπάθειά του να γοητεύσει, ξέχασε τα όρια της εξαθλίωσης και του σαδισμού στην ανθρώπινη ύπαρξη .
Αυτό δεν είναι Εβδόμη Τέχνη.Είναι μαθητεία ..χασάπικου.
Η πλάκα είναι πως σκηνές πεζής, χοντροκομμένης-ωμής βίας, συνοδεύονται από μελωδική πόπ μουσική ! Ναί, πολύ έντεχνα κομμάτια , δήθεν λυπητερά, ακολουθούν τα σύνεργα του δολοφόνου να σκίζουν ανθρώπους...
( ΑΠΑΓΟΗΤΕΥΤΗΚΑ )
KOSTAS TRENT
Κώστα, κρίμα που δε σου άρεσε η ταινία. Ναι ήταν βίαιη αλλά έχω δει πολύ χειρότερες, αυτή η συγκεκριμένη δε με ενόχλησε ιδιαίτερα. Δε σχολίασες όμως τη χιουμοριστική διάσταση της ταινίας και την εξαιρετική ειρωνεία της απέναντι στη γραφειοκρατία, στην εξουσία και την αστυνομία. Επίσης με ενθουσίασε το φινάλε της και η κάθαρση που δίνει. Πραγματικά συμφωνώ με τη Νathalie στο ότι ξεχωρίζει αυτή η ταινία ανάμεσα σε τόσες άλλες.
Δημοσίευση σχολίου