Η Ray είναι μητέρα δύο ανήλικων αγοριών και όταν παραμονές Χριστουγέννων τους εγκαταλείπει ο σύζυγός της καλείται να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερα πιεστικές οικονομικές δυσκολίες που η οικογένειά της αντιμετωπίζει και να μαζέψει άμεσα χρήματα για να αποπληρώσει το τροχόσπιτο που έχει αγοράσει για να μετεστεγάσει αυτήν και τα δύο της αγόρια.
Αξιολόγηση
Ρεαλιστικό και αρκετά δυνατό δραματουργικά παρότι "χαμηλόφωνο" το Frozen River της πρωτοεμφανιζόμενης Courtney Hunt (υπογράφει και το σενάριο εκτός από τη σκηνοθεσία) δεν είναι άλλη μια ταινία για τη λαθραία μετανάστευση! Παρότι θεματικά όλη η ιστορία ξετυλίγεται γύρω από ένα παράνομο πέρασμα στα σύνορα Καναδά-ΗΠΑ και έχει ως επίκεντρό της τις περιπέτειες δύο γυναικών που μεταφέρουν στο πορτπαγκάζ του αυτοκινήτου τους μετανάστες διασχίζοντας έναν ποταμό που έχει παγώσει, εντούτοις η σκηνοθέτης εστιάζει αλλού. Είναι το δράμα των ηρωίδων της που την ενδιαφέρει, τα κίνητρα της παραβατικής συμπεριφοράς τους, που συνδέονται με τα προβλήματα της καθημερινής τους ζωής, είναι που θέλει να αναδείξει!
Και έτσι ενώ φωτίζει πολύ ικανοποιητικά την ιστορία της η σκηνοθέτης ως προς τις δύσκολες οικογενειακές, οικονομικές και συναισθηματικές καταστάσεις που βρίσκονται αντιμέτωπες οι δύο ηρωίδες της, χάνει δυστυχώς την ευκαιρία να πει δυο λόγια παραπάνω για το καυτό θέμα της λαθραίας μετανάστευσης και καταλήγει να χρησιμοποιεί το θέμα αυτό απλά ως "σκηνικό" στο οποίο παρότι καταλαμβάνει πολύ χρόνο από τη ροή της ταινίας εντούτοις δε βλέπουμε κανένα ουσιαστικό λόγο να συμβαίνει αυτό! Παρά ταύτα το ιδιαίτερα συγκινητικό φινάλε και η γυναικεία ματιά στο πρόβλημα της φτώχειας αλλά και της διαφυλετικής συνύπαρξης στην Αμερική του σήμερα είναι που διασώζουν την ταινία και της προσδίδουν κάποιο ενδιαφέρον!
Αξιολόγηση
Ρεαλιστικό και αρκετά δυνατό δραματουργικά παρότι "χαμηλόφωνο" το Frozen River της πρωτοεμφανιζόμενης Courtney Hunt (υπογράφει και το σενάριο εκτός από τη σκηνοθεσία) δεν είναι άλλη μια ταινία για τη λαθραία μετανάστευση! Παρότι θεματικά όλη η ιστορία ξετυλίγεται γύρω από ένα παράνομο πέρασμα στα σύνορα Καναδά-ΗΠΑ και έχει ως επίκεντρό της τις περιπέτειες δύο γυναικών που μεταφέρουν στο πορτπαγκάζ του αυτοκινήτου τους μετανάστες διασχίζοντας έναν ποταμό που έχει παγώσει, εντούτοις η σκηνοθέτης εστιάζει αλλού. Είναι το δράμα των ηρωίδων της που την ενδιαφέρει, τα κίνητρα της παραβατικής συμπεριφοράς τους, που συνδέονται με τα προβλήματα της καθημερινής τους ζωής, είναι που θέλει να αναδείξει!
Και έτσι ενώ φωτίζει πολύ ικανοποιητικά την ιστορία της η σκηνοθέτης ως προς τις δύσκολες οικογενειακές, οικονομικές και συναισθηματικές καταστάσεις που βρίσκονται αντιμέτωπες οι δύο ηρωίδες της, χάνει δυστυχώς την ευκαιρία να πει δυο λόγια παραπάνω για το καυτό θέμα της λαθραίας μετανάστευσης και καταλήγει να χρησιμοποιεί το θέμα αυτό απλά ως "σκηνικό" στο οποίο παρότι καταλαμβάνει πολύ χρόνο από τη ροή της ταινίας εντούτοις δε βλέπουμε κανένα ουσιαστικό λόγο να συμβαίνει αυτό! Παρά ταύτα το ιδιαίτερα συγκινητικό φινάλε και η γυναικεία ματιά στο πρόβλημα της φτώχειας αλλά και της διαφυλετικής συνύπαρξης στην Αμερική του σήμερα είναι που διασώζουν την ταινία και της προσδίδουν κάποιο ενδιαφέρον!
1 σχόλιο:
Eίναι ταινία για την γυναικεία πρωτοβουλία, για τις γυναικείες ευαισθησίες και τη γυναίκεια ματιά.Είναι φόρος τιμής στο αντάρτικο ενάντια στις Πολιτικές των Λαθρομεταναστών απ΄' τα ...Λαθραία Εθνοκράτη σήμερα.
ΛΑΘΡΑΙΑ ΕΘΝΟΚΡΑΤΗ που φυσικά για όποιον ξέρει καλά Φιλοσοφία της Ιστορίας, είναι παροδικά στην Ιστορία,έχουν ιστορία μόνο τριών- τεσσάρων αιώνων. Στο απώτερο μέλλον θα διαλυθουν, παραχωρώντας τη θέση τους σε ανθρωπινότερες και συλλογικότερες μορφές Νόμου και οργάνωσης της κοινωνικής Ζωής. Εδώ ολόκληρη Ανεκτική στο Διαφορετικό Ρωμαική Αυτοκρατορία, κράτησε μόνο απ' το 30 πΧ ως το 476 μΧ.
Οι γυναίκες είναι καιρός να σβήσουν με την ανθρωπιά τους τα Καναδέζικα Επίσημα Κρατικά Ρόπαλα, και να προχωρήσουν σε ...'σκοτάδια απόλυτα'.
Σκηνοθεσία λιτή.Ηθοποιία απλή, λιγότερο επιτηδευμένη απ' του ...σρατευμένου Κέν Λόουτς, π.χ.Τά δύο αγόρια -ιδίως ο μικρότερος είναι ...λαμπερό μουτράκι ! -, είναι θαύμα φυσικότητας.Δείχνει πόσο επιδέξια είναι η σκηνοθετική καθοδήγηση.Τό σενάριο χωρίς κοιλιές. Ταινία μέσ' στα προβλήματα μέσ' στη ζωή.Χωρίς τις ανόητες Υπερφίαλες σινεφίλ αφαιρέσεις τύπου Τρυφφώ .Ενθουσιάστηκα .
KOSTAS TRENT
Δημοσίευση σχολίου