Νοεμβρίου 17, 2009

Οι 20 καλύτερες ταινίες της δεκαετίας 2000-2009

 
Παραθέτω τη λίστα όχι με τις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας 2000-2009 (αντικειμενικότητα στο τι είναι το καλύτερο απλά δεν υπάρχει) αλλά με τις πιο αγαπημένες μου ταινίες μετρώντας αντίστροφα και παρουσιάζω δίπλα σε καθεμιά μια σύντομη εξήγηση γιατί την αγαπώ τόσο...

20. Billy Elliot (2000)
το απόλυτο success story film της δεκαετίας!

19. La Pianiste (2001)
η ταινία που έκανε πασίγνωστο τον αγαπημένο μου Haneke, τόσο δυνατή, σκέτη πρόκληση για το μυαλό! Αλησμόνητη η σκηνή του φινάλε! 

18. Y tu Mamá También (2001)
το πιο όμορφο road-movie ενηλικίωσης που έχω δει ποτέ!
 
17. Atonement (2007)
Η δεύτερη πιο αγαπημένη μου βρετανική ταινία εποχής (μετά τα Απομεινάρια μιας μέρας), εκπληκτική σκηνοθεσία και μια τραγική ιστορία αγάπης, από αυτές που αρέσουν στους δακρυγόνους αδένες μας!
Κριτική μου στην ταινία εδώ

16. Hable con Ella (2002)
Η καλύτερη ταινία του Αλμοδόβαρ, οι γυναίκες σε δεύτερο πλάνο, οι άνδρες που κλαίνε ξεγυμνώνουν την ψυχή τους!
 
15. Good Bye Lenin! (2003)
Μια μοναδική ταινία, ένας Daniel Brühl στον ωραιότερο (ως τώρα) ρόλο της καριέρας του, ο ορισμός της γλυκόπικρης κομεντί, το πιο διαφορετικό αντίο στο Τείχος του αίσχους.

14. Caché (2005)
Μια από τις καλύτερες ταινίες του Χάνεκε, όσες φορές κι αν τη δω μου μιλάει διαφορετικά. Θυμάμαι ότι το τέλος της όταν την είχα δει πριν χρόνια με είχε αφήσει άφωνο...

13. Into the Wild (2007)
Τόσο δυνατή, τόσο ανθρώπινη, τόσο ποιητική, το αριστούργημα του Sean Penn 
Κριτική μου στην ταινία εδώ
 
12. Mystic River (2003)
Μαζί με το Gran Torino και τις Γέφυρες του Μάντισον είναι οι πιο αγαπημένες μου ταινίες του Clint Eastwood, εξαιρετική ανάπτυξη χαρακτήρων, εκπληκτικές ερμηνείες, μια συγκλονιστική ιστορία.

11. Amelie (2001)
Ως εραστής των feel-good films δε θα μπορούσα να παραλείψω μια τόσο original ταινία-εκπρόσωπο του είδους! 8 χρόνια μετά ακόμα ακούω αδιάλειπτα το soundtrack της ταινίας!
Η μαγική ταινία του Γιάνναρη, ένα αξέχαστο road movie στη νεοελληνική πραγματικότητα!
Το αισθητικό αποτέλεσμα αυτής της ταινίας είναι ανεπανάληπτο! Τόσος ερωτισμός χωρίς σεξ!
Ο εφιάλτης της Stasi και ο άνθρωπος ως το αντίδοτο στη δικτατορία του παραλόγου. Η καλύτερη απάντηση στην Παπαρήγα που ακόμα υμνεί το Τείχος και την ανατολικογερμανική θηριωδία.

7. The Hours (2002)
Ταινία δυνατών συναισθημάτων και ερμηνειών με παράλληλες ιστορίες αριστοτεχνικά δεμένες μεταξύ τους!

6. 3-iron (Ολομόναχοι Μαζί) (2004)
Με ελάχιστους διαλόγους, μακρές σιωπές κι όμως είχε τόσα πολλά να πει!

5. Mulholland Dr. (2001)
Το αριστούργημα του David Lynch, η υπέροχη καταβύθιση στον κόσμο των ονείρων και των ζωών που θα θέλαμε να ζήσουμε αλλά ποτέ δε ζήσαμε!

4. Revolutionary Road (2008)
Μια πολύ δυνατή και ιδιαίτερη ταινία για τη γοητεία του ταξίδιου και την Ιθάκη του, η πάλη ανάμεσα στο μικροαστικό βόλεμα και την ανεύθυνη ανάγκη του αναπροσδιορισμού της ζωής μας!
Κριτική μου στην ταινία εδώ

3. Persepolis (2007)
Το πιο συγκλονιστικό αυτοβιογραφικό οδοιπορικό κινουμένων σχεδίων!
Κριτική μου στην ταινία εδώ
Δεν έχω μπορέσει ποτέ να καταλάβω γιατί η ταινία αυτή μου άρεσε τόσο πολύ, ούτε μπορώ να εξηγήσω γιατί εκείνη τη χειμωνιάτικη εβδομάδα στο Μάαστριχτ πήγα τρεις φορές στο σινεμά να τη δω! Έκτοτε την έχω δει κοντά στις 10 φορές και συνεχίζει να με πλημμυρίζει με όμορφα συναισθήματα!
Η πιο δυνατή ταινία ενάντια στο φασισμό σε παραμυθένιο περιτύλιγμα για να περνά τα μηνύματά της ακόμα πιο αποτελεσματικά! Συγκλονιστική!
Κριτική μου στην ταινία εδώ

9 σχόλια:

musicbug είπε...

Kalimera filaraki mou trelooooo kai cineparmeno:-)
Tin apolaysa ti lista sou an kai me kapoies diafwnies, alla entaksei einai ypokeimenika ayta. Sixenomai "Mystic River", "Atonement", "Mulholland Drive", "La Pianiste" kai "Dekapentavgousto" alla sou dinw thumbs up gia ton "Lavyrintho tou Pana" pou einai aristourgima, kathws kai to "Eternal sunshine" kai "Persepolis" pou isws ki egw tha ta eixa ayta stis prwtes theseis. To "Into the wild" tha to evaza sigoura sto Top-5 mias kai to thewrw koryfea tainia, opws kai tis "Zwes twn allwn". Na kaneis ki alles listes, exoun poly endiaferon!
CU on Thursday;-)

Rea είπε...

συμφωνω απολυτα με τριαδα αν κ θα βαζα την λιακαδα πρωτη
(κ επισης θα χα στην 5αδα κ κατι απο μπαρτον :ρ)

Ανώνυμος είπε...

Καταπληκτικές οι ταινίες που αναφέρεις (πάνω κάτω συμφωνώ), αλλά νομίζω ότι το κινηματογραφικό event της δεκαετίας είναι η τριλογία του Lord of the Rings. ;)

Nathalie είπε...

Ενδιαφέρουσα λίστα.. Εκπλήξεις ο Δεκαπενταύγουστος και οι Ζωές των άλλων.
Μου άρεσε πολύ το top5!

europanos είπε...

Παιδιά, ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.
@musicbug: όπως λες κι εσύ υποκειμενικά είναι αυτά, αλλά να σιχαίνεσαι ταινιάρες σαν το Mulholland Drive, το Atonement και τη Δασκάλα του Πιάνου είναι στοιχείο που με κάνει να επανεξετάσω τη μακρόχρονη φιλία μας! ... just kidding!

@Rea: o Tim Burton είναι από τους πιο αγαπημένους μου σκηνοθέτες. Το Corpse Bride και το Sweeney Todd δεν μπήκαν παρά τρίχα στην 20άδα όπως κι άλλες εξαιρετικές ταινίες!

@ ανώνυμος: ενώ θεωρώ σπουδαία την κινηματογράφηση του μυθιστορήματος Lord of the Rings, σαν ταινία είναι μια απλή περιπετειούλα φαντασίας χωρίς κανένα βάθος. Δύσκολα θα έμπαινε και στο ΤΟΠ 50 αν έκανα τέτοια λίστα ποτέ!

@nathalie: thanks dear, αλλά γιατί εκπλήξεις οι Ζωές των Άλλων και ο Δεκαπενταύγουστος! Δε σου άρεσαν ως ταινίες; Εξηγήσου παρακαλώ!

Nathalie είπε...

Τον Δεκαπενταύγουστο τον έχω σχεδόν ξεχάσει. Θεωρώ ότι βγήκαν αρκετές καλύτερες ελληνικές ταινίες αυτά τα χρόνια (πχ. Το όνειρο του σκύλου). Το "Das Leben der Anderen" ήταν καλογυρισμένο αλλά -για μένα- μόνο αυτό.

King Mob είπε...

ΠΕΣ ΤΑ για το Persepolis χρυσόστομε!
Διάβασα και την κριτική να αγιάσει το στόμα σου. Δεν καταλαβαίνω γιατί προτιμούν την Pixar...
Στην 5αδα σου συμφωνώ απλά όχι τόσο πολύ με το 1 που δεν το έβαλα και το 4. Αλλά με έπεισες θα ψάξω να το βρώ!

Νίκος Κιτωνάκης είπε...

Τέσσερις επιλογές σου βρίσκονται στην αντίστοιχη λίστα μου. Την οποία έγραψα πριν καναδυο βδομάδες και ξαναδιαβάζοντάς την, έρχομαι και αναφωνώ: Θε-μου, πόσο μέινστριμ είμαι!

Καλές γιορτές!

Ψηλέας Ψογκ είπε...

Δεν μπορώ να συμφωνήσω με τον Λαβύρινθο του Πάνα στην πρώτη θέση, αν και ήταν πολύ ωραία ταινία, και μου έκανε εντύπωση που της έδωσες τόσο ψηλή θέση. Ωστόσο χθες είδα το Into the wild και, ειλικρινά, δεν ξέρω τι να πω για αυτό το τόσο συγκλονιστικό αριστούργημα! Δεν έχω ξανανιώσει έτσι παρακολουθώντας ταινία! Τα συναισθήματά μου είναι τόσο πολλά και τόσο δυνατά (η ταινία με έχει επηρεάσει απίστευτα!) που θέλω να γράψω κριτική αλλά δεν ξέρω από πού να αρχίσω και πού να τελειώσω. Με έχει κάνει, βασικά, να νιώθω στην κυριολεξία ερωτευμένος!
Πολλές από τη λίστα σου δεν τις έχω δει, αλλά από όσες έχω δει θεωρώ με διαφορά καλύτερη την εν λόγω ταινία...
(θα έβαζα βέβαια και τον Sweeney Todd στην 20άδα)