Υπόθεση
Σε ένα αστυνομικό τμήμα της Νέας Υόρκης, που ασχολείται με τη δίωξη ναρκωτικών σκοτώνονται σε ενέδρα 4 στελέχη του. Την ιστορία αναλαμβάνει να εξιχνιάσει ο Ray Tierney, ο μεγαλύτερος γιος μιας οικογένειας αστυνομικών που εργάζονται όλοι μαζί στο ίδιο τμήμα, αλλά στην προσπάθειά του να βρει τον ένοχο θα βρεθεί αντιμέτωπος με μυστικά και αλήθειες τις οποίες πραγματικά θα ευχόταν να μην είχε ξεσκεπάσει.
Αξιολόγηση
Αξιολόγηση
Όσο κοινότοπος ακούγεται ο τίτλος της ταινίας (τουλάχιστον η ελληνική μετάφρασή του μάλλον υπερβολικού Pride and Glory) άλλο τόσο συνηθισμένο είναι το θέμα που θίγει, δηλ. η διαφθορά στην αστυνομία και δη σε ομάδα δίωξης ναρκωτικών. Αλλά ο σκηνοθέτης, ο Αμερικανός Gavin O'Connor, παρότι έχει ως κύριο θέμα του τα καμώματα μιας σπείρας εμπόρων ναρκωτικών που εργάζονται ως αστυνομικοί φωτίζει αυτό το θέμα από την οπτική ενός δυνατού ηθικού διλήμματος και εσωτερικής σύγκρουσης που βιώνουν οι ήρωές του ανάμεσα στην προστασία της οικογένειας και την αποκάλυψη της αλήθειας. Και παρόλο που και το τελευταίο είναι κάτι επίσης χιλιοειπωμένο, η ταινία δίνει αρκετά καλά αυτό το δίλημμα και με τη βοήθεια προφανώς του πολύ δυνατού cast είναι αρκετά αληθοφανής και πετυχαίνει τους στόχους της.
Ο πάντα εξαιρετικός Edward Norton εδώ με ουλή στο μάγουλο προφανώς για να θυμίζει στους θεατές ότι κουβαλά και μια εσωτερική ουλή, ένα τραύμα από το παρελθόν του που επηρεάζει - αν δεν προδικάζει - την τωρινή του στάση συγκρούεται διστακτικά αλλά ταυτόχρονα με σθένος με το γαμπρό και συνάδερφό του αστυνομικό της δίωξης ναρκωτικών (τον υποδύεται ένας επίσης πολύ καλός Colin Farrell σε μια ερμηνεία με νεύρο και άριστη εξωτερίκευση της συναισθηματικής έντασης που βιώνει ο ήρωάς του) και η σύγκρουσή τους αν και λίγο ηθικοπλαστική και σίγουρα γεμάτη κλισέ, είναι εντούτοις ενδιαφέρουσα και αποτελεί σε κάθε περίπτωση έναν καλό λόγο για να δει κάποιος αυτή την ταινία.
Ο πάντα εξαιρετικός Edward Norton εδώ με ουλή στο μάγουλο προφανώς για να θυμίζει στους θεατές ότι κουβαλά και μια εσωτερική ουλή, ένα τραύμα από το παρελθόν του που επηρεάζει - αν δεν προδικάζει - την τωρινή του στάση συγκρούεται διστακτικά αλλά ταυτόχρονα με σθένος με το γαμπρό και συνάδερφό του αστυνομικό της δίωξης ναρκωτικών (τον υποδύεται ένας επίσης πολύ καλός Colin Farrell σε μια ερμηνεία με νεύρο και άριστη εξωτερίκευση της συναισθηματικής έντασης που βιώνει ο ήρωάς του) και η σύγκρουσή τους αν και λίγο ηθικοπλαστική και σίγουρα γεμάτη κλισέ, είναι εντούτοις ενδιαφέρουσα και αποτελεί σε κάθε περίπτωση έναν καλό λόγο για να δει κάποιος αυτή την ταινία.
3 σχόλια:
Πάντα εύστοχες και σ' ωραία γλώσσα οι κριτικές σου.
Μάλλον διφυείς άνθρωποι, πρώτα αστυνομικοί και κατόπιν έμποροι ναρκωτικών ήταν οιΦάρρελ κτλ.
Κι όχι το αντίστροφο.
Θάταν όπως έγραψα και στο "Αθηνόραμα'' να είχαμε αντάξιο έλληνα σκηνοθέτη με :
(Τά Ζωνιανά και τη διαφθορά της Κρητικής αστυνομίας(δεντρύλλια υπάρχουν κι αλλού, παντού)/
Την ''προστασία'' των κωλομάγαζων της νύχτας στη Βάρκιζα, Ελληνικό κτλ απ τους μπάτσους/
Το ναρκωεμπόριο στα Εξάρχεια -οι έμποροι πουλάνε στα ίσα, μπροστά σε κοινή θέα την ωρωίνη και κατόπιν ατους διώχνουν -επιχ/σεις ''Αρετή'' στην Τοσίτσα , όπου εκατοντάδες πρεζόνια ξεχαρμανιάζουν και πάλι απ' την αρχή/Τά κυκλώματα χρηματισμου στις Φυλακές Κορυδαλλού (διάσημο ονομα ο αρχιδεσμοφύλ. Αραβαντινός που γκρέμισε ολόκληρο έντιμο Υπουργό τον Κουβελάκη, τον μονο που επιχείρησε Κάθαρση στον Κορυδαλλό...)/Τόν επαρχιακό χρηματισμό και την προστασία ναρκωεμπόρων-προαγωγών/εισαγόμενων πορνών από ανατολ. στρ/δο λχ στην Ηλεία.
ΚOSTAS TRENT
Κώστα σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
Εγώ δεν τους είδα καθόλου ως αστυνομικούς τους συγκεκριμένους αλλά ως σφετεριστές της εξουσίας του αστυνομικού λειτουργήματος χάριν του εμπορίου ναρκωτικών και των κερδών που αυτό αποφέρει.
Ναι, η ταινία θα μπορούσε να μεταφερθεί άριστα στην ελληνική πραγματικότητα. Στην Ελευσίνα προχθές πάλι νονοί βάλανε βόμβες, υποθέτω η Αστυνομία τους γνωρίζει αλλά δεν κάνει κάτι, τα Ζωνιανά επίσης τα γνώριζε και δε θα έκανε τίποτα αν δε γινόταν αυτό το "ατύχημα" με τον αστυνομικό, στα Εξάρχεια οι κάτοικοι διαμαρτύρονται αλλά οι προτεραιότητες του ελληνικού κράτους είναι άλλες, στην πλατεία θεάτρου και στην Ευριπίδου ένα γκέτο έχει δημιουργηθεί και αυτό βολεύει κάποιους προφανώς αλλιώς δεν εξηγείται η αδράνεια της αστυνομίας και σε αυτό το πεδίο. Δράμα η κατάσταση. Η διαφθορά έχει απλώσει τα πλοκάμια της παντού σε αυτή τη χώρα, θα ήταν ποτέ δυνατό να μην είχε βάλει και το χεράκι (χερούκλα) της και στην Αστυνομία;
Φίλε EUROPANO,
Τώρα που το καλοσκέφτομαι, σαν να το συγκρίνω ξώφαρτσα και...φέρνω πρώτον και με διαφορά τον "ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗ" του Μάρτιν ΣΚΟΡΤΣΕΖΕ.
Βέβαια δεν υπάρχει κεί ο ζεστός μητρικός οικογενειακός δεσμός.Που κάνει τον Μάτ Ντέιμον να περνά, καίτοι αστυνομικός καρριέρας,ύπουλα και φριχτά με το μέρος της Μαφίας.Αλλά τον κάνει να περνά το υλικό συμφέρον, η φιλοδοξία- ο εύκολος χρηματισμός : αυτά τον διαφθείρουν.{Αντίθετα με τον ΝτίΚάπριο, που θέλει ν'αποδείξει στους γονείς του ότι δεν θα μείνει κι αυτός όπως οι πρόγονοί του στο ...προλεταριάτο.}
Η διαφορά στο μαστόρεμα της πλοκής και των διλημμάτων των ηρώων του Σκορτσέζε είναι τεράστια υπέρ του τελευταίου, φυσικά : τίποτα δέν είναι δεδομένο.
Ο Τζάκ Νίκολσον/Νονός και μαζί Πατέρας(για Λ. ΝΤΙ ΚΑΠΡΙΟ και Μ. ΝΤΕΙΜΟΝ), παραβάλλεται με τον ΓΙΟΝ ΒΟΙΤ/σκέτο Αστυνόμο και Πατέρα.Όπου η ανυπέρβλητη τέχνη του Σκορτσέζε μας συνταράσσει μ' απρόβλεπτα γυρίσματα της τύχης.Οπου η ύπουλη διαφθορά κερδίζει κατά κράτος, όπου δεν υπάρχει πάντα το πελώριο Κράτος του Νόμου κι η ρόζ τύχη, βρε αδερφέ, στο πλάι του νομοταγούς ανθρώπου. Όπου δεν υπάρχει χάππυ έντ υπερ του Νόμου.Αντίθετα, γλυκανάλατα και ρόδινα υπάρχει στο ''ΖΗΤΗΜΑ ΤΙΜΗΣ'', για να κοιμάται ζαχαρωμένα κι ευτυχισμένα στο κρεββατάκι του ο ....νομοταγής Αστός.
Ώστε πέντε αστέρια σύν (!) για τον ''ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗ''(''υπερενθουσιάστηκα''), διόμισυ αστέρια (απλά ''είδα μ' ενδιαφέρον") για το 'Ζήτημα Τιμής'.Γειά χαρά.
KOSTAS TRENT
Δημοσίευση σχολίου